برای دانلود مقاله های ارتقا شغلی بهزیستی  اینجا کلیک نمایید

 

 

 

لطفاً به این نکات توجه فرمایید:

۱- تمام محصولات سایت سوالدون به صورت فایل دانلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ این محصول، همان لحظه قادر به دریافت محصول خواهید بود. این فرایند کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام میپذیرد.

۲- جهت پرداخت مبلغ این محصول شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ محصول را پرداخت نمایید.

۳- شما میتوانید درخواست مقالات مورد نظر خود را از طریق تلگرام ما  با کلیک کردن در اینجا  مطرح و آن ها را دریافت نمایید (کلیه ی مقالات زیر موجود است)

 

 

 

 

  • برای دانلود مقاله ارتقا شغلی کارشناس توانبخشی نابینایان اینجا کلیک نمایید

تومان۷,۰۰۰افزودن به سبد خرید

  • تعداد صفحات ۳۶- فرمت DOCX (قابل ویرایش)

قسمتی ازمقاله :

. خودم را در شرایط و موقعیتی مختلف بجای نابینایان قرار دادم تا حالت های درونی شان را حس کنم. این که در برابر آن چه که با آن بر می خورند چه حسی دارند. این که زمانی که می خواهند آموزش ببینید انتظار چه نوع رفتاری را دارند. این گونه بود که چشم های خود را با یک چشم بند می بستم این کار را گاهی اوقات در تنهایی و گاهی با یک نابینا انجام می دادم. به این صورت که زمانی که تنها بودم و می خواستم در زمینه جهت یابی چه روش بهتری آموزش دادن را بدانم، چشم های خود را می بستم و تمرین های مختلف را شروع می کردم. مسیرهای حرکت را پیدا می کردم و اشیائی را که مورد نظرم بود جستجو می کردم. این نتیجه هایی که از این آزمایش های خصوصی برای حائز اهمیت می باشد برای تقویت آموزش جهت یابی بود که من در آن لحظه به عنوان یک نابینا دوست دارم چگونه راهنمایی شوم. زمانی که در جامعه قرار بگیرد با من چگونه رفتار شود که از لحاظ شخصیتی تضعیف نشوم و دومین پیامدی که این روش خود آموزی دارد این بود که می فهمیدم زمانی که با نابینا می خواهم جهت یابی کار کنم یا برای پیدا کردن مسیرهای حرکت یا پیدا کردن اشیاء مورد نظر با آن ها صحبت کنم و چگونه راهنمایی کنم. یعنی به این نتیجه رسیدم که هم اکنون نابینا نیاز به چه اطلاعاتی از موقعیت قرار گرفته دارد. یا در تمرین های دیگر مانند نوشتن یا خواندن در این موقعیت تمرین و یا جدا کردن اشکال مکعبی، زمانی که خود را در چنین موقعیت تمرینی قرار می دادم به این شکل بود که چشم های خود را دوباره می بستم و شروع به نوشتن یا خواندن با انگشت می کردم و یا شکل ها را لمس می کردم و از یکدیگر جدا می کردم و بعد چشم های خود را باز می کردم و کار خود را بازبینی می کردم. این گونه تمرین به من یاد می داد که چگونه باید شروع کنم با کسانی که می خواهم با آنان کار کنم یا با انگشت خود نقاط کوچک برجسته را روی صفحه کاغذ را تشخیص دهند

 

 

 

  • برای دانلود مقاله تجربه های من به عنوان فیزیوتراپیست برای بیماران جسمی حرکتی اینجا کلیک نمایید

تومان۱۸,۰۰۰افزودن به سبد خرید

  • تعداد صفحات ۱۴ – فرمت DOCX (قابل ویرایش)

قسمتی از مقاله:

روشی را که من جهت درمان مشکلات حرکتی بیماران با آسیب مغزی ترجیح می دهم, براساس مغز فرد سالم بنا شده است نه بر پایه سیستم مغزی بیمار

ایجاد حرکات ارادی به دو صورت باید در نظر گرفته شود:

۱-به طور مجزا در هر مفصل (در صورت وجود حرکت) و بهبود آن

۲- ایجاد تمریناتی جهت انجام حرکات گروهی در اندام های فوقانی,تحتانی و ستون فقرات.

-تصحیح وضعیت (پوسچر) با توجه به شرایط بیمار.

-تاکید بر نشستن روی صندلی یا نشستن کنار تخت براساس شرایط بیمار (تراپیست باید ارتفاع صندلی و تخت را با توجه به قد فرد درنظر گیرد. رعایت این مسئله خود یک فاکتور مهم جهت بهبود حرکت محسوب می شود)

-تراپیست باید نسبت به تمریناتی که آموزش می دهد آگاهی کامل از جهت چرایی انجام آن تمرین در ذهن خود داشته باشد و در این زمینه بیمار را نسبت به انجام آن تمرینات متقاعد سازد (براساس سطح هوشیاری و ادراکی بیمار).

 

 

 

 

  • برای دانلود مقاله درمان کمردرد با فیزیوتراپی اینجا کلیک نمایید

تومان۱۸,۰۰۰افزودن به سبد خرید

  • تعداد صفحات ۳۳ – فرمت DOCX (قابل ویرایش)

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

نقش و جایگاه فیزیوتراپی در عصر حاضر

اهداف فیزیوتراپی در نظام سلامت

چطور می شود یک دیسک بیرون زده را به وسیله فیزیوتراپی درمان کرد ؟

آب درمانی و تاثیر آن بر درمان دردهای کمر

تاثیر عوامل روانی از قبیل استرس در ایجاد کمردرد 

تاثیر انقباض عضلانی بر ناحیه کمر

شایع ترین دلایل درد کمر 

روشهای درمانی درد ناحیه کمر بوسیله فیزیوتراپ

الکتروتراپی ونقش آن در فیزیوتراپی

حرکت درمانی و مکانوتراپی

  آب درمانی یا هیدروتراپی

فهرست منابع

 

 

  • برای دانلود مقاله جایگاه اشتغال زنان معلول ونقش مددکاران بهزیستی در توانبخشی به آنان اینجا کلیک نمایید

تومان۱۸,۰۰۰افزودن به سبد خرید

  • تعداد صفحات ۴۹ – فرمت DOCX (قابل ویرایش)

قسمتی از مقاله: ما در این تحقیق با متغیرهایی همچون متغیر مستقل و متغیر وابسته روبرو می‌باشیم که متغیر مستقل در این تحقیق معلولیت و میزان آن است و متغیر وابسته اشتغال بانوان است. البته مقصود بررسی اثر پذیری اشتغال بانوان از میزان معلولیت آنان است. امروزه تبعیض مضاعفی که بر زنان دچار معلولیت روا داشته می شود، در مدل اجتماعی، موانع ناشی از کمبودهای موجود در اجتماع است که موجب بسیاری از محدودیت‌های افراد دارای معلولیت می‌شود و براساس همین نگرش،‌ موانع و کمبودها برای زنان معلول به مراتب بیشتر از مردان است.

محدوده تحقیق

تحقیق انجام شده درسطح شهر اصفهان بوده و در باب معلولین زن صورت گرفته است که شامل کلیه مراکز و ادارات دولتی و خصوصی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارتقای شغلی کارشناس توانبخشی+ارتقاشغلی بهزیستی+مقاله ارتقاء شغلی+ مقاله ارتقاء شغلی بهزیستی+تجربیات من با معلولین جسمی وحرکتی+ تجربیات من با معلولین جسمی حرکتی+ تجربیات من دربهزیستی+مقاله معلولین جسمی حرکتی+ ارتقای شغلی معلولین جسمی حرکتی+تجربه های من دربهزیستی+مقاله ی ارتقا شغلی کارشناس توانبخشی+ مقاله ی ارتقا شغلی کارشناس توانبخشی نابینایان+دانلودمقاله توانبخشی+دانلودمقاله ارتقای شغلی+تجارب من دربهزیستی+ارتقاشغل دربهزیستی+مقاله درمورد بهزیستی+چگونه در بهزیستی ارتقای شغلی بگیریم+ چگونه در بهزیستی ارتقا شغلی بگیریم+ چگونه در بهزیستی ارتقاء شغلی بگیریم+ چگونه در بهزیستی ارتقای شغل بگیریم+ چگونه در بهزیستی ارتقا شغلی بگیریم+ چگونه در بهزیستی ارتقاء شغلی بگیریم+تجارب من در بهزیستی+مقاله کارشناس امورتوانبخشی وفیزیوتراپی+مقالات توانبخشی+مقاله های توانبخشی+مقالات توانبخشی بهزیستی+ مقالات توانبخشی

کارشناس توانبخشی فیزیکی+کاردان توانبخشی+تجربه کاری فیزیوتراپی+تجربه های کاری فیزیوتراپی+مقاله های فیزیوتراپی+فیزیوتراپ +مقاله ۱۰۰ صفحه ای+

مقاله ارتقا شغلی کارشناس امورتوانبخشی وفیزیوتراپی+مقالات ارتقا توانبخشی+مقاله های ارتقا شغلی توانبخشی بهزیستی + مقاله کارشناس امورتوانبخشی وفیزیوتراپی بهزیستی+مقالات توانبخشی بهزیستی +مقاله های توانبخشی بهزیستی +

کارشناس توانبخشی فیزیکی بهزیستی+کاردان توانبخشی بهزیستی+تجربه کاری فیزیوتراپی بهزیستی+تجربه های کاری فیزیوتراپی بهزیستی+مقاله های فیزیوتراپی بهزیستی+فیزیوتراپ بهزیستی +

مقاله کارشناس توانبخشی فیزیکی بهزیستی+مقاله کاردان توانبخشی بهزیستی+مقاله تجربه کاری فیزیوتراپی بهزیستی+مقاله تجربه های کاری فیزیوتراپی بهزیستی+مقاله های فیزیوتراپی بهزیستی+مقاله فیزیوتراپ بهزیستی + مقالات کارشناس توانبخشی فیزیکی بهزیستی+مقالات کاردان توانبخشی بهزیستی+مقالات تجربه کاری فیزیوتراپی بهزیستی+مقالات تجربه های کاری فیزیوتراپی بهزیستی+مقالات فیزیوتراپی بهزیستی+مقالات فیزیوتراپ بهزیستی+تجربیات من به عنوان فیزیوتراپیست بوسیله علم کنترل حرکت+حل مشکلات معلولین جسمی و حرکتی+متصدی امورتربیتی+مقاله متصدی امورتربیتی+ مقاله ارتقای شغلی متصدی امورتربیتی+ مقاله ی ارتقای شغلی متصدی امورتربیتی+ مقاله های ارتقای شغلی متصدی امورتربیتی+ مقالات ارتقای شغلی متصدی امورتربیتی+ مقاله ارتقای شغلی متصدی امورتربیتی بهزیستی+

مقاله ،تحقیق و تجربیات مدون همکاران بهزیستی+

ارتقاء رتبه شغلی+مقاله ارتقاء رتبه شغلی+ مقاله های ارتقاء رتبه شغلی+مقالات ارتقاء رتبه شغلی+جدیدترین مقالات ارتقای شغلی بهزیستی+ ارتقاء رتبه شغلی بهزیستی +مقاله ارتقاء رتبه شغلی بهزیستی + مقاله های ارتقاء رتبه شغلی بهزیستی +مقالات ارتقاء رتبه شغلی بهزیستی+معلولین جسمی حرکتی

 

 

کارکنان مراکز توانبخشی روزانه دولتی بهزیستی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ارتقای شغلی در بهزیستی+فیزیوتراپی دیسک کمر +کارشناس فیزیوتراپی+ارتقاشغلی به کارشناس فیزیوتراپی

بسمه تعالی

 

 

دستورالعمل اجرایی انتصاب و ارتقاء شغلی کارمندان دولت

(موضوع فصل هشتم قانون مدیریت خدمات کشوری)

 

 شورای عالی اداری در جلسه                      مورخ          بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، در اجرای ماده ۵۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و به منظور نظامندکردن ارتقاء شغلی کارمندان و ایجاد ثبات و ماندگاری موثر مدیران در پست های مدیریت حرفه ای، دستورالعمل اجرایی انتصاب و ارتقاء شغلی کارمندان و شرایط تخصصی و عمومی پست های مدیریت حرفه ای را به شرح ذیل تصویب نمود:

ماده ۱: تعاریف و اختصارات

قانون: قانون مدیریت خدمات کشوری

دستگاه های اجرایی: دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ با رعایت مستثنیات ماده ۱۱۷ قانون

معاونت توسعه مدیریت: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

رشته شغلی: گروهی از مشاغل همگون و همسنخ هستند که ماهیت ،مأموریت و وظایف اصلی آنها مشابه بوده و سطوح پیچیدگی وارزش آنها متفاوت است و براساس تکلیف ماده ۷۰ قانون و تبصره های آن توسط معاونت توسعه یا دستگاه های اجرایی تعریف و به تصویب شورای توسعه مدیریت می رسد. 

سطح شغلی: طبقه ای از سلسله طبقات مشخص شده برای هریک از مشاغل دستگاه های اجرایی براساس جدول حق شغل است که کارمندان می توانند در طول خدمت با کسب شرایط لازم در آن طبقه قرار گیرند. حداکثر این طبقات در مشاغل کارشناسی و بالاتر پنج طبقه و در مشاغل پایین تر از کارشناسی سه طبقه تعریف می گردد. 

مسیر شغلی: سلسله رتبه هایی که در مشاغل دستگاه های اجرایی مشخص شده و کارمندان می‌توانند در طول خدمت خود، با کسب شرایط لازم، به آنها ارتقاء یابند. این رتبه ها برای مشاغل کارشناسی و بالاتر در پنج رتبه (مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی) و درمشاغل پایین تر ازکارشناسی در سه رتبه (مقدماتی، پایه ، ارشد) تعریف می شود.

مدیران حرفه ای: تمامی عناوین پست های مدیریتی و سرپرستی دستگاه های اجرایی ، به‌استثناء مدیران مشمول ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و همتراز آن 

ماده ۲- هریک از مشاغل موجود در طرح طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل کارمندان دولت در پنج سطح طبقه بندی می گردد. کارمندان در بدو استخدام در سطح یک شغل مورد نظر قرار گرفته و ارتقاء آنان به سطح بالاتر با کسب شرایط زیر صورت می پذیرد:

 ۱

 ۲

 

الف- دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم و پایین تر ۱۰ سال تجربه مربوط و دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس ۶ سال تجربه مربوط درسطح فعلی (سنوات دولتی غیرمربوط برای ارتقاء به هر رتبه به میزان (    ) قابل محاسبه خواهد بود.

ب- کسب حدنصاب امتیاز ارزیابی عملکرد سالانه طبق ضوابط نظام ارزیابی عملکرد کارمندان دولت در طی سالهای توقف در سطح فعلی

ج- طی حداقل ۲۰۰ ساعت آموزش طبق ضوابط نظام آموزش کارمندان دولت در طی سالهای توقف در سطح فعلی

ماده ۳- هریک از سطوح مشاغل موضوع ماده ۲ این دستورالعمل به یکی از طبقات جدول حق شغل اختصاص می یابد. بدین گونه که پس از تعیین و پیشنهاد جایگاه سطح یک شغل مورد نظر در جدول حق شغل توسط معاونت توسعه مدیریت و تصویب شورای توسعه مدیریت هریک از سطوح بعدی شغل مزبور، به ترتیب به طبقات بعدی جدول حق شغل تخصیص می یابد.

ماده ۴- نحوه محاسبه طبقه شغلی کارمندانی که بر اساس دستورالعمل موضوع بخشنامه شماره ۱/۱۴۵۹۳/۲۰۰ مورخ ۲۱/۲/۱۳۸۸ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در یکی از طبقات جدول حق شغل قرار گرفته اند به شرح زیر خواهد بود:

اگر طبقه شغلی کارمند با اولین طبقه تعیین شده برای شغل یکی باشد براساس امتیازهای مکتسبه و رتبه تعیین شده برای آنها به طبقه ای که امتیاز آن را حسب تجربه، ارزشیابی، و آموزش مصرح در ماده ۲ کسب نماید ارتقاء می یابد.

اگر طبقه شغلی کارمند پایین تر از اولین طبقه تعیین شده برای شغل باشد به اولین طبقه تعیین شده برای شغل تخصیص و حرکت را براساس تجربه امتیاز ارزشیابی و آموزش تا طبقه استحقاقی ادامه می دهد.

اگر طبقه شغلی فعلی کارمند از اولین طبقه شغل بالاتر باشد، حرکت وی با توجه به تجربه و امتیاز ارزشیابی و آموزش مصرح در ماده ۲ تا حداکثر طبقه شغلی قابل ارتقاء است.

اگر طبقه شغلی فعلی کارمند از آخرین طبقه شغلی بالاتر و یا با آخرین طبقه شغل یکی باشد، تا پایان خدمت در همان طبقه شغلی متوقف و ارتقاء طبقه برای وی منظور نخواهد شد و صرفاً حرکت در مسیر شغلی برای ارتقاء در رتبه ها را در صورت کسب شرایط ادامه خواهد داد. 

ماده ۶- دستگاههای اجرایی موظفند به منظور ایجاد نظام ارتقاء و انتصاب مناسب، پست‌های سازمانی و مشاغل مرتبط با هر شغل براساس روندنما و دستورالعمل باز طراحی مشاغل اختصاصی تعیین و برای هریک از مشاغل شناسنامه شغلی تدوین نمایند. به گونه ای که سلسله مراتب ارتقاء در مشاغل در آن مشخص باشد. معاونت توسعه مدیریت نیز موظف است علاوه بر تدوین فرمت شناسنامه، شناسنامه شغلی مشاغل عمومی را تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ نماید.

ماده ۷- افرادی که در طول خدمت پس از سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مدرک تحصیلی جدید می گردند از تاریخ اخذ مدرک یک طبقه شغلی ارتقاء می یابند. ارتقاء طبقات بعدی آنها با رعایت شرایط مندرج در ماده ۲ خواهد بود.

ماده ۸- کارمندانی که پس از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۸ و در چارچوب قانونی نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مشمول دریافت گروه استحقاقی می باشند با کسر تجربه مربوط از تاریخ اخذ آخرین گروه استحقاقی با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر تا پایان سال ۱۳۸۳ (چهارسال) و با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و پایین تر تا پایان سال ۱۳۹۴ (پنج سال برای یک بار به یک طبقه بالاتر ارتقاء می یابند. ارتقاء به طبقات بعدی با رعایت شرایط مندرج در ماده ۲ خواهد بود .

تبصره: پس از اجرای تکلیف ماده ۷۰ قانون مدیریت خدمات کشوری ارتقاء طبقه موضوع مواد ۷ و ۸ منوط به آن است که مستخدم مشمول بند ۴ ماده ۴ این دستورالعمل نباشد.  

 ماده ۹- تمامی مدیران حرفه ای مشمول این دستورالعمل در سه سطح، ذیل طبقه بندی می شوند:

سطح یک (مدیران ارشد): شامل مدیران عامل شرکت ها ، رؤسای سازمانها و مؤسسات دولتی وهمترازان

سطح دو (مدیران میانی): شامل مدیران کل و معاونین آنان و همترازان

سطح سه (مدیران پایه): شامل رؤسای ادارات، سرپرستان ، رؤسای گروه‌ها، معاونین آنها و همترازان

ماده ۱۰- دستگاه‌های اجرایی موظفند در انتخاب وانتصاب مدیران حرفه ای، ضمن رعایت سطوح و مسیر شغلی مندرج در شناسنامه شغلی، تمامی شرایط عمومی انتصاب مدیران حرفه‌ای مندرج در جدول زیر را بررسی و در صورت احراز شرایط و وجود پست بلاتصدی، نسبت به انتصاب کارمند، اقدام نمایند. شرایط عمومی انتصاب در پست مدیریت حرفه ای در سه سطح پایه، میانی و ارشد به شرح جدول زیر تعیین می گردد.

 

جدول شرایط عمومی انتصاب به پست مدیریت حرفه‌ای

سطوح مدیریت حرفه ای مدرک تحصیلی نوع استخدام تجربه  خدمت دولتی تجربه در پست مدیریتی  سطح قبلی سطح مدیریت پیش نیاز آزمون عمومی شایستگی مدیریت حرفه ای ارزیابی عملکرد
مدیریت پایه – حداقل لیسانس مرتبط با شغل

‌یا حداقل لیسانس ‌مدیریت (تمامی گرایشها)

رسمی یا پیمانی حداقل

۶ سال

____ ____ حداقل ۶۰ درصد امتیاز کل کسب میانگین ۸۵ درصد ارزیابی عملکرد در سه سال قبل
مدیریت میانی – حداقل‌فوق‌لیسانس مرتبط با شغل یا حداقل ‌فوق‌لیسانس ‌مدیریت (تمامی گرایشها) رسمی یا پیمانی حداقل

 ۹ سال

حداقل
۴ سال
سطح پایه  

____

کسب میانگین ۸۵ درصد ارزیابی عملکرد در سه سال ماقبل
مدیریت ارشد  – حداقل فوق لیسانس مرتبط با شغل یاحداقل‌ فوق‌لیسانس‌ مدیریت (تمامی گرایشها) رسمی یا پیمانی حداقل

۱۳ سال

حداقل
۴ سال
سطح میانی  

____

کسب میانگین ۸۵ درصد ارزیابی عملکرد در سه سال قبل

 

تجربه شغلی من در کار با نابینایان+تجربه های شغلی من در کار با نابینایان+تجارب شغلی من در کار با نابینایان+تجربه های شغلی من در کار با نابینایان+تجربه شغل من در کار با نابینایان+تجربه های شغلی کار با نابینایان+تجربه شغلی کار با نابینایان+تجربیات شغلی کار با نابینایان+تجربیات شغلیم کار با نابینایان+نابینایان بهزیستی+ارتقا شغلی بهزیستی نابینایان+ارتقا شغلی بهزیستی+ نابینایان+ارتقای شغلی بهزیستی نابینایان+ارتقاء شغلی بهزیستی نابینایان+ارتقا شغلی در بهزیستی +ارتقای شغلی بهزیستی نابینایان+کارشناس توانبخشی+تجربه های شغلی+کارشناس توانبخشی بهزیستی+ارتقا شغل در بهزیستی+مقاله ارتقای شغلی+مقاله ارتقاءشغل در بهزیستی+مقاله ی توانبخشی+مقاله کارشناس توانبخشی+مقاله کارشناس توانبخشی بهزیستی+دانلودمقاله کارشناس توانبخشی بهزیستی+مقاله های توانبخشی+جدیدترین مقالات توانبخشی+روش کار با نابینایان در بهزیستی+چگونه با نابینایان برخورد کنیم+دانلودمقالات کارشناس توانبخشی بهزیستی+آموزش تجربی حواس در نابینایان+آموزش دقت ودرک بیان+

تبصره ۱: افرادی که قبل از این دستورالعمل در پستهای مدیریت حرفه ای یکی از سطوح فوق قرار گرفته اند از شرایط عمومی جدول فوق در همان سطح مستثنی خواهند بود.

تبصره ۲: داشتن گواهینامه عمومی شایستگی مدیریت حرفه‌ای برای مدیرانی که قبل از تصویب این دستورالعمل در پست های مدیریت حرفه‌ای منصوب شده اند ضرورتی ندارد.

تبصره ۳: دستگاه های اجرایی می توانند علاوه بر شرایط عمومی انتصاب در پست های مدیریت حرفه ای، شرایط تخصصی مدیریت حرفه‌ای را متناسب با ماهیت، مأموریت و ویژگیهای اختصاصی دستگاه، طراحی و پس از تصویب در شورای توسعه مدیریت، درانتصاب مدیران مورد عمل قرار دهند.

تبصره۴: دستگاههای اجرایی می‌توانند در صورت عدم امکان انتخاب مدیران حرفه‌ای از طریق ذکر شده، نسبت به برگزاری آزمون تخصصی اقدام نموده و فرد مورد نظر را انتخاب نمایند.چارچوب ونحوه برگزاری آزمون تخصصی، توسط معاونت توسعه مدیریت تهیه و ابلاغ خواهد شد.

تبصره۵: در صورت حذف پست سازمانی فعلی کارمند در اثر تغییر تشکیلاتی، برای انتصاب وی به پست بالاتر، رعایت شرایط، تجربه در پست فعلی و سطح مدیریت پیش نیاز الزامی نیست.

ماده ۱۱-  به منظور تعیین میزان شایستگی عمومی مدیران حرفه ای، معاونت توسعه مدیریت موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه ضوابط و چارچوب مربوط به آزمون عمومی شایستگی مدیریت حرفه ای را تدوین و ابلاغ نماید.

ماده ۱۲-  دستگاه های اجرایی موظفند جهت انتصاب در یک پست مدیریت حرفه‌ای، در صورت وجود افراد واجد شرایط ۳ نفر از داوطلبان پست مدیریت حرفه‌ای مزبور را که در بانک اطلاعات مدیران ثبت نام شده‌اند تعیین نموده و جهت انتخاب نهایی به مدیر منصوب کننده ،معرفی نمایند.چارچوب ،نحوه تشکیل و بهره‌برداری از بانک اطلاعات مدیران، توسط معاونت توسعه مدیریت تهیه وبه دستگاهها ابلاغ خواهد شد.

تبصره : دستگاههای اجرایی می‌توانند حسب نظر بالاترین مقام خود، حداکثر تا ۱۵% ازپست‌های مدیریت حرفه‌ای را با رعایت مفاد ماده ۸ این دستورالعمل (به استثناء رعایت سطح مدیریت پیش نیاز و سلسله مراتب مدیریتی) ، خارج از دستگاه اجرایی انتخاب و منصوب نمایند.

ماده ۱۳- دستگاه های اجرایی موظفند مدیران حرفه ای را پس از انتخاب به مدت چهار سال در پست مدیریتی منصوب نمایند.

ماده ۱۴- دستگاه های اجرایی می توانند دوره خدمت مدیران حرفه ای را بعد از چهار سال، در صورت کسب شرایط ذیل توسط مدیر،تمدید نمایند:

کسب حداقل میانگین ۸۰ درصد ارزیابی عملکرد سالانه در طول تصدی پست مدیریت فعلی

طی دوره های آموزشی تعیین شده برای پست فعلی

پیشنهاد مدیر بلافصل و تأیید مقام مافوق وی

 کارشناسان توانبخشی در ارائه خدمات به افراد معلول … کارشناسان توانبخشی از دیدگاه مدرسان و دانشجویان و ارائه راهکارهای ارتقای آن

عنوان شغل : کارشناس توانبخشی فیزیکی تعریف: این شغل در برگیرنده پست هایی است که متصدیان آن ها، تحت نظارت کلی،فعالیت های توانبخشی و فیزیوتراپی شامل تنظیم ستون فقرات و سایر مفاصل بدن جهت اصالح ناهنجاری های غیر طبیعی، معاینه بیمار برای تشخیص ماهیت و میزان اختالل، به کارگیری اقدامات تکمیلی مانند ورزش، استراحت، آب درمانی، نور درمانی، گرما درمانی یا ارائه خدمات گفتار درمانی نظیر سنجش و درمان بیماران مبتال به اختالالت گفتاری، زبان، صوت، و ایجاد امکان صحبت روان، انجام کار درمانی شامل تهیه وسایل کمکی و آموزش کاربرد آن برای معلولین جسمی و کمک به استقالل بیماران در انجام کار های روزمره در جامعه یا سرپرستی، طرح ریزی و هماهنگی امور مرتبط با توانبخشی را بر عهده دارند. نمونه وظایف و مسئولیتها : – تعیین و انجام برنامه درمانی الزم هماهنگ با روحیه و وضع جسمانی بیمار و استفاده از فعالیتهای درمانی و دستگاههای فیزیوتراپی و توانبخشی براساس نوع بیماری. – استفاده از منابع علمی به روز در زمینه توانبخشی بیماران . – پذیرش، تست و ارزیابی و درمان بیماریان با استفاده از آخرین یافته های علمی در رشته فیزیوتراپی. – مشارکت در آموزش دانشجویان و ارزشیابی کیفیت آموزش رشته توانبخشی. – نظارت بر نحوه انجام امور توانبخشی در مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی. – انجام فیزیوتراپی برای بیماریان نظیر ماساژ دادن، گرمادرمانی)دیاترمی( و سایر درمانهای موردنظر برای بیماران بستری. – تعیین درمان و هدف درمان براساس تشخیص و نوع بیماری یا معلولیت و تعیین ساعات و جلسات درمانی. – تشخیص عارضه و طرح ریزی وسایل کمکی و ساخت آنها )اسپلینت( با درنظر گرفتن نوع معلولیت )تحت نظر و با تجویز پزشک معالج(. – آموزش به بیماران و خانواده آنها درخصوص نحوه استفاده و بکارگیری صحیح از وسایل ارتز و پروتز. – تالش برای جلوگیری از پیشرفت معلولیت از طریق تعیین برنامه های درمانی متناسب برحسب نوع معلولیت. – انجام اقدامات الزم آموزشی و درمانی جهت خودکفا نمودن معلولین. – ارزشیابی حرفه ای وضعیت معلولین ذهنی و جسمی و تعیین حرف متناسب برای ایشان در حد امکان. – همکاری در برنامه های غربالگری افراد در معرض خطر ابتال به اختالالت گفتاری و انتخاب و بکارگیری تکنیکهای درمانی مناسب برای درمان آنها. – مشارکت در آموزش عملی دانشجویان کارشناسی در بیمارستانها و بخشهای درمانی تابعه )کارآموزی و کارورزی( – شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله. – مشارکت در تحقیقات کاربردی در عرصه نظام سالمت در شغل مربوطه. شرایط احراز: ۱ –تحصیالت و معلومات مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در یکی از رشته های فیزیوتراپی، فیزیوتراپی ورزشی، مشاوره توانبخشی کاردرمانی )جسمانی و روانی(، گفتار درمانی، مدیریت توانبخشی. مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته ارگونومی، فیزیولوژی ورزشی مشروط به دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی فیزیوتراپی یا کار درمانی. ۲ –مهارت : مهارت برقراری ارتباط با بیمار، مهارت انتخاب و به کارگیری راهبردهای آموزشی مناسب خودیاری، شناختی، کالمی، حرکتی به بیماران ، مهارت برقراری ارتباط درمانی مناسب بر اساس اصول علمی، مهارت شناخت مشکالت ناشی از اختالالت روان شناختی-جسمانی-اجتماعی، مهارت استفاده از عوامل فیزیکی و مکانیکی در جهت کمک به درمان و بهبود یا بازگرداندن کارکرد اعضای بدن، مهارت انجام تحقیق و پژوهش، مهارت برنامه ریزی و اجرای روشهای گفتار درمانی برای بهبود اختالالت گفتار و زبان و پیشگیری از آنها، مهارت شناسایی و تمیز اختالالت گفتار و زبان، مهارت آموزش به بیمار و خانواده. ۳-دوره های آموزشی: کاربرد صحیح تجهیزات توانبخشی ونگهداری آن، ایمنی تجهیزات توانبخشی، جابه جایی و نقل و انتقال صحیح بیماران+

ارتقای شغلی کارشناس توانبخشی+ارتقاشغلی بهزیستی+مقاله ارتقاء شغلی+ مقاله ارتقاء شغلی بهزیستی+تجربیات من با معلولین جسمی وحرکتی+ تجربیات من با معلولین جسمی حرکتی+ تجربیات من دربهزیستی+مقاله معلولین جسمی حرکتی+ ارتقای شغلی معلولین جسمی حرکتی+تجربه ه%

سایر مطالب مرتبط با مقالات ارتقا شغلی بهزیستی

تاریخ : دی ۲۶, ۱۳۹۵ ساعت : ۰۹:۰۹
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Digg* twitter* Facebook* cloob* Delicious* Stumble Upon* Google Reader* Google plus* Facenama