مقاله ارتقای شغلی ویژه ارتقاء رتبه شغلی عالی دبیرستان

مقاله ارتقای شغلی ویژه ارتقاء رتبه شغلی خبره  عالی دبیرستان

 

 

مقالات ارتقاشغلی به خبره درآموزش وپرورش

ارتقا شغلی فرهنگیان+ ارتقاء شغلی فرهنگیان+ارتقاء شغلی خبره به عالی+ارتقاء شغلی ارشد به خبره+ارتقای خبره به عالی+ارتقای ارشد به خبره +دانلودمقاله ارتقاءشغلی+دانلودمقاله ارتقاءشغلی فرهنگیان+دانلودمقاله ارتقاءشغلیخبره به عالی+دانلودمقاله ارتقاءشغلیخبره به عالی+ارتقاعشغلی فرهنگیان+مقالات فرهنگیان جهت ارتقای رتبه+مقاله هایفرهنگیان جهت ارتقای رتبه+جدیدترین مقالات خبره +بانک مقالات ارزان ارتقاشغلی فرهنگیان+ارتقاشغلی معلم ها+ازخبره به عالی+ارتقا شغلی+ارتقای شغلی معلمان ایران+برای مقالات خبره چه باید بنویسیم+ارتقایشغلی فرهنگیان+ارتقای شغلی خبره به عالی+ارتقای شغلی فرهنگیان خبره به عالی+ارتقای شغلی فرهنگیان ارشد به خبره+ارتقا,شغلی,ارشد,به,خبره,دوره,ابتدایی+جدیدترین مقالات ابتدایی+فرهنگیان ومقالات خبره+فرهنگیان ومقالات عالی+طـرح مسیـر ارتقـای شغلـی معلـمان وکارشناسان+ارتقاء شغلی فرهنگیان+ارتقاء شغلی خبره به عالی+ارتقاء شغلی ارشد به خبره+ارتقای خبره به عالی+ارتقای ارشد به خبره +دانلودمقاله ارتقاءشغلی+دانلودمقاله ارتقاءشغلی فرهنگیان+دانلودمقاله ارتقاءشغلیخبره به عالی+دانلودمقاله ارتقاءشغلی خبره به عالی+ارتقاع شغلی فرهنگیان+مقالات فرهنگیان جهت ارتقای رتبه+مقاله های فرهنگیان جهت ارتقای رتبه+جدیدترین مقالات خبره +بانک مقالات ارزان ارتقاشغلی فرهنگیان+ارتقاشغلی معلم ها+ازخبره به عالی+ارتقا شغلی+ارتقای شغلی معلمان ایران+برای مقالات خبره چه باید بنویسیم+ارتقایشغلی فرهنگیان+ارتقای شغلی خبره به عالی+ارتقای شغلی فرهنگیان خبره به عالی+ارتقای شغلی فرهنگیان ارشد به خبره+ارتقا,شغلی,ارشد,به,خبره,دوره,ابتدایی+جدیدترین مقالات ابتدایی+فرهنگیان ومقالات خبره+فرهنگیان ومقالات عالی+

شرایط ارتقا رتبه شغلی فرهنگیان

شرایط گرفتن رتبه عالی فرهنگیان

بخشنامه جدید رتبه بندی معلمان

نحوه محاسبه طبقه شغلی فرهنگیان

ارتقای شغلی معلمان

افزایش طبقه شغلی فرهنگیان

فرم ارتقا شغلی فرهنگیان

ارتقا شغلی ارشد به خبره دوره ابتدایی

پروژه ارتقاء شغلی روشهای نوین آموزش ریاضی

تحقیق مشکلات و راهکارها روش های تدریس زبان انگلیسی دردوره راهنمایی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دستور العمل طرح مسیر ارتقا شغلی معلمان

 

باسمه تعالی

 

«طـرح مسیـر ارتقـای شغلـی معلـمان»

 

شورای امور اداری و استخدامی کشور دراجرای تصویب نامه شماره ۲۵۵۲/ت۲۹۹۳۳هـ مورخ ۲۶/۱/۱۳۸۳هیأت وزیران و به منظور ایجاد انگیزه و کارایی معلمان و ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی ،  دستورالعمل مسیر ارتقای شغلی معلمان را در جلسات مورخ ۲۸/۲/۱۳۸۳ ، ۴/۳/۱۳۸۳ و ۹/۳/۱۳۸۳ به شرح زیر تصویب نمود:

۱-   معلمان کشور که  بطور تمام وقت به تدریس اشتغال دارند ، مربیان ، مدیران و معاونین مدارس در شمول این دستورالعمل قرار می گیرند .

۲- احراز عناوین ارشد ، خبره و عالی به ترتیب مشروط به کسب حداقل ۷۰% ، ۸۰% و ۸۵% امتیازات مربوط به ارزشیابی دو سال منتهی به زمان ارزیابی مستخدم درخصوص طرح وهمچنین کسب حداقل ۶۰۰ ، ۱۱۰۰ و ۱۶۰۰ امتیاز از عوامل مندرج در این دستورالعمل می باشد .

۳-   احراز عناوین یادشده علاوه بر کسب امتیازات فوق منوط به داشتن حداقل پنج سال سابقه به صورت رسمی و پیمانی برای معلم ارشد و حداقل پنج سال توقف به صورت رسمی یا پیمانی برای هر یک از رتبه های بعدی است.

۴- مشمولین این طرح در صورت کسب حداقل امتیاز تعیین شده در بند ۲ با رعایت ضوابط این دستورالعمل و احراز سایر شرایط مربوط ، حسب مورد به ترتیب به رتبه ارشد ، خبره و عالی ارتقاء خواهند یافت و این عناوین در احکام کارگزینی آنان بعد از عنوان سازمانی درج می گردد .

۵-   مشمولین طرح مذکور جهت کسب رتبه خبره و عالی علاوه بر داشتن سایر شرایط باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر باشند.

۶- حداکثر تعداد افرادی که با رعایت ضوابط مربوط و کسب امتیازات لازم مشمول دریافت
فوق العاده ویژه می باشند . براساس رقابت و انتخاب بهترین افراد مجموعاً شصت و پنج درصد (۶۵%) تعداد متصدیان مشاغل مذکور در بند یک در حوزه آموزش و پرورش شهرستان یا  منطقه مربوط خواهد بود .

۷- استفاده همزمان از مزایای این طرح و ماده ۸ قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت
امکان پذیر نمی باشد و مشمولین مذکور در بند یک بنا به صلاحدید خود مخیرند با رعایت مقررات مربوط نسبت به انتخاب یکی از دو مزایای مذکور برای یک بار در زمان اشتغال اقدام نمایند .

۸- شهدا ، جانبازان و مفقودین انقلاب اسلامی مشمول قانون حالت اشتغال مصوب ۳۰/۶/۷۲ مشمول طرح خواهند بود و پرونده آنان نظیر شاغلین در هیأت های ممیزه ذیربط مطرح و حسب مورد و به تناسب امتیازات کسب شده به عناوین مربوط ارتقاء خواهند یافت .ضمناً به مشمولین این بند حداقل رتبه «ارشد» اعطاء خواهد شد و جزء سهمیه بندی (۶۵%) موضوع بند ۶ این طرح نیز محسوب نمی گردند.

 

 

۹ – عوامل ، امتیازات و معیارهای ارزیابی

الف – تواناییهای علمی و تجربی

۱-الف – مدرک تحصیلی

امتیاز این عامل با توجه به عواملی نظیر رشته تحصیلی مطلوب برای تدریس ، معدل افراد واعتبار دانشگاه ویا مؤسسه محل تحصیل به ترتیب، دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم ، فوق دیپلم، لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا حداکثر ۱۰۰ ، ۱۵۰، ۲۰۰ ، ۲۵۰ و ۳۰۰ امتیاز برخوردار خواهند شد .

 

۲-الف – تجربه

–     به ازای هر سال تجربه مربوط با مدرک تحصیلی دیپلم ۳ امتیاز

–     به ازای هر سال تجربه مربوط با مدرک فوق دیپلم ۴ امتیاز

–     به ازای هر سال تجربه مربوط با مدرک لیسانس ۶ امتیاز

–     به ازای هر سال تجربه مربوط با مدرک فوق لیسانس ۸ امتیاز

–     به ازای هر سال تجربه مربوط با مدرک دکترا ۱۰ امتیاز

–    معلمان نیمه وقت و معلمانی که ساعت تدریس آنان کمتر از ساعات موظف میباشد به  نسبت سوابق تجربی آموزشی از امتیاز مربوط استفاده خواهند نمود .

–    سوابق تجربی مستخدمین در طول مأموریت آموزشی که منجر به اخذ مدرک تحصیلی می گردد جزء سوابق تجربی محاسبه نخواهد شد . (در صورتیکه مأموریت آموزشی به صورت نیمه وقت باشد و حداقل نصف ساعات خود را به تدریس اشتغال داشته باشد سوابق تجربی به نسبت ساعات مزبور قابل محاسبه است )

–    به ازای هر سال سابقه خدمت تجربی آموزشی در مدارس کودکان استثنایی ( عقب مانده جسمی و ذهنی ) برحسب مدرک تحصیلی از یک امتیاز اضافی سوابق تجربی برخوردار می گردند .

–    به ازاء هر سال سابقه خدمت در مشاغل مدیریت ، معاونت واحد آموزشی و معلم چند پایه  بر حسب مدرک تحصیلی مربوط ، نوع مسؤولیت ، حجم کار ، درجه بندی مدرسه و …. با رعایت ضوابط مذکور در بند ۱۲ حداکثر ۵/۱ برابر محاسبه می گردد .

–     حداکثر امتیاز این عامل ۳۰۰ امتیاز می باشد .

 

۳-الف –  دوره آموزشی شغلی

-به ازای هر ۵ ساعت دوره (درچهارچوب نظام آموزش کارکنان دولت با تأیید واحد آموزش اداره ذیربط ) به صورت متناوب و یا متوالی ۲ امتیاز

– به دوره های آموزشی که منجر به اخذ مدرک رسمی یا معادل با ارزش استخدامی شده باشد امتیازی تعلق نخواهد گرفت .

۱

۳

 

– از امتیاز فو ق        مربوط به آموزشهای عمومی ، توجیهی ، فرهنگی ومدیریت و
آموزشهای تخصصی مرتبط با شغل خواهد بود .

۲

۳

 

–      دوره های آموزشی طی شده قبل از سال ۱۳۶۳ با تأیید واحد آموزش اداره ذیربط قابل محاسبه است.

حداکثر امتیاز این عامل ۲۰۰ امتیاز می باشد .

 

۴-الف – حفظ و ارتقای توانمندسازی فردی

–     تلاش در جهت کسب مهارت های شغلی

–     برخورداری از معلومات تخصصی کافی در رشته مورد تدریس

–     ارتقای معلومات عمومی درباره علوم طبیعی ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی ، ادبی و هنری

–     تلاش در توسعه و بروز درآوردن دانسته های شغلی به موازات پیشرفت های علمی و فنی

–     برخورداری از استعدادها و قوای ذهنی نسبتاً خوب در واکنش مناسب به محرک های محیطی

امتیاز این عامل با انجام آزمون های ارتقاء و توانمندسازی فردی و شغلی که ضوابط آن توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می گردد به ازای هر آزمون متناسب با امتیاز کسب شده تا ۴۰ امتیاز و حداکثر ۲۴۰ امتیاز می باشد.

 

ب – تواناییهای عملکردی

۱-ب – خلاقیت و ابتکار

ارایه پیشنهادات سازنده ، نو و ابتکاری که منجر به کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی گردد به تائید شورای نظام پذیرش پیشنهادهای آموزشی شهرستان ( براساس دستورالعمل نظام پذیرش پیشنهادها موضوع بندهای ۳ و ۸ مصوبه شماره ۴۳۰/۱۳ط مورخ ۱۵/۱۲/۱۳۷۹ شورایعالی اداری) می گردد به ازای هر پیشنهاد ۲۰ امتیاز و حداکثر ۱۰۰ امتیاز .

 

۲-ب- ترویج مدرسه محوری

مدیران و مشمولین این طرح که در زمینه مدرسه محوری منشاء خدمات برجسته و قابل قبولی گردیدند و مشمولین طرح در مدارسی که به صورت مدرسه محوری (قیمت تمام شده) اداره می شود حداکثر تا ۱۲۰ امتیاز بهره مند خواهند شد .

 

۳-ب – داشتن فعالیت های فوق برنامه وخارج از وظایف شغلی

مشمولین طرح در قبال انجام وظایف و مسؤولیت هایی از قبیل : هدایت جشنواره ها ، برگزاری رقابت های علمی ، مسابقات دانش آموزی و… حداکثر تا ۱۰۰ امتیاز بهره مند خواهند شد .

 

ج – بهره وری 

۱-ج – رضایت ارباب رجوع

میزان تعامل معلمان و کارکنان مشمول طرح با اولیاء و میزان مقبولیت آنان در نزد دانش آموزان به عنوان الگوی مناسب رفتاری و رضایت مندی از نحوه کار آنان با تأیید انجمن اولیاء و مربیان مدرسه برای هرسال ۶ امتیاز و حداکثر ۱۸۰ امتیاز

– امتیاز این عامل از تاریخ تصویب این ضوابط قابل محاسبه می باشد .

۲-ج -کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی

معلمان از نظر فعالیت های آموزشی و پرورشی براساس عواملی نظیر موارد زیر امتیاز داده می شود :

–     حضور به موقع در محیط کار و نداشتن غیبت

–     بهره مندی از مهارت کافی در برقراری روابط و مناسبات مفید با دانش آموزان و همکاران

–     رعایت نظم در شروع و ختم کلاس درس

–     احساس مسؤولیت و انجام به موقع وظایف مقرر

–     داشتن متانت و صبر و پایبندی به ارزش ها و اصول انسانی و اجتماعی

–     تعامل با اولیاء دانش آموزان درخصوص وضعیت تحصیلی دانش آموزان

–     رعایت تقویم آموزشی و بودجه بندی درس

–    داشتن طرح درس و استفاده از فناوریهای آموزشی (ابزار و وسایل کمک آموزشی – نرم افزارهای آموزشی – استفاده بهینه از آزمایشگاه و کارگاه و…) متناسب با ماده درسی

–     بکارگیری روش های نوین تدریس

–     انجام ارزشیابیهای مستمر و استفاده به موقع از نتایج آنها در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

–     شرکت مؤثر در جلسات و فعالیت های آموزشی (شورای معلمان – گروه های آموزشی و…)

–     همکاری مؤثر با سایر کارکنان واحد آموزشی در اجرای مطلوب برنامه ها و فعالیت های واحد آموزشی

–     توجه به همه دانش آموزان و رعایت عدالت در بین آنان

–     تعیین تکالیف در حد توان دانش آموزان و کنترل و نظارت بر انجام تکالیف

حداکثر امتیازات این عامل ۳۰۰ امتیاز (۱۸۰ امتیاز فعالیت های آموزشی و ۱۲۰ امتیاز فعالیت های پرورشی)
می باشد که در چهارچوب دستورالعمل مصوب هیأت ممیزه وزارت آموزش و پرورش وارزیابی کمی مشمولین طرح محاسبه می گردد.

 

۳- ج – طرح های ارزنده

به ازای هر طرح ارایه شده توسط مستخدمین مشمول این دستورالعمل در زمینه مسائل مرتبط با آموزش و پرورش که مورد تأیید کمیسیون های ذیربط در وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته باشد و قابلیت اجرایی داشته باشد تا ۳۰ امتیاز و حداکثر ۱۵۰ امتیاز

 

۴- ج- ارایه کتب ، مقالات و یا تألیفات

به ازای هر کتاب آموزشی یا کمک آموزشی چاپ شده یا مقاله منتشره یا داشتن مشارکت مؤثر در تهیه آنها در نشریات تخصصی داخلی و خارجی در زمینه مسائل آموزشی ، پرورشی و تربیتی به تشخیص کمیسیون آثار و تألیفات استان تا ۲۵ امتیاز حداکثر ۱۰۰ امتیاز

مقالات چاپ شده در نشریات تخصصی داخلی و خارجی در زمینه سایر مسائل مطروحه در وزارت آموزش و پرورش تا ۱۰ امتیاز حداکثر ۵۰ امتیاز

 

۱۰ – موارد عدم شمول و محکومیت های اداری

–    مستخدمینی که محکومیت اداری داشته باشند به ازاء هر مورد محکومیت با توجه به نوع تخلف حسب مورد از ۲۰ تا ۵۰ امتیاز منفی برای آنان در نظر گرفته می شود و از جمع امتیازات مکتسبه آنان کسر خواهد شد .

–    مستخدمین مشمول طرح که حداقل سه بارمحکومیت داشته باشند و ۱۰۰ امتیاز منفی نیز کسب نموده باشند
نمی توانند، رتبه ارشد ، خبره و عالی را احراز نمایند و چنانچه قبلاً هر یک از عناوین مذکور را کسب نموده باشند از زمانیکه امتیازهای منفی آنان به حد نصاب های مذکور برسد عنوان رتبه خود را از دست خواهند داد و احکام کارگزینی آنان اصلاح خواهد شد .

–      محکومیت های مذکور پس از ابلاغ دستورالعمل قابل اجراء می باشد و شامل موارد قبل از اجرای دستورالعمل نمی گردد.

 

۱۱ – هیأت ممیزه

به منظور اجرای این طرح هیأت های ممیزه با ترکیب ذیل به ترتیب در وزارت آموزش و پرورش ، سازمان آموزش و پرورش استان و اداره آموزش و پرورش شهرستان/منطقه تشکیل خواهد شد .

 

۱-۱۱- هیأت ممیزه مرکزی وزارتخانه

–      معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی  (پشتیبانی) – رییس هیأت ممیزه

–      دونفر از معاونین به انتخاب وزیر

–      مدیر کل امور اداری (دبیر جلسه)

–      یک نفر از اعضاء هیأت علمی در رشته تخصصی مرتبط با تعلیم و تربیت به انتخاب وزیر آموزش و پرورش

–      مدیر کل دفتر بخشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

–    یک نفر از کارشناسان صاحب نظر در مسائل آموزشی و پرورشی (ترجیحاً کارشناس مسؤول
هماهنگ کننده گروههای آموزشی) به انتخاب وزیر آموزش و پرورش

 

۲-۱۱- هیأت ممیزه استان

–      معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی  (پشتیبانی ) – رییس هیأت ممیزه

–      دونفر معاونین به انتخاب رییس سازمان آموزش و پرورش استان

–      یک نفر از مدیران مدارس به انتخاب رییس سازمان آموزش و پرورش استان

–      رییس امور اداری و ارزشیابی سازمان آموزش و پرورش استان (دبیر جلسه)

–      معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

–    یک نفر از کارشناسان صاحب نظر در مسائل آموزشی و پرورشی به انتخاب رییس سازمان آموزش و پرورش استان (ترجیحاً کارشناس مسؤول هماهنگ کننده گروه های آموزشی استان)

 

۳-۱۱- هیأت ممیزه شهرستان / منطقه

–     رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان /منطقه (رییس هیأت ممیزه)

–     معاون پشتیبانی

–     در مناطقی که بیش از دونفر معاون پیش بینی شده یکی از معاونین به انتخاب رییس آموزش و پرورش شهرستان

–     رییس یا یک نفر از مدیران مدارس به انتخاب رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان

–     دو نفر از معلمان به انتخاب نمایندگان معلمین مدارس (یک نفر مرد یک نفر زن)

–     رییس یا ، مسؤول امور اداری و ارزشیابی (کارگزینی )  – دبیر جلسه

–    یک نفر از کارکنان صاحب نظر در مسائل آموزشی و پرورشی (ترجیحاً هماهنگ کننده گروه های آموزشی) به انتخاب رییس سازمان آموزش و پرورش منطقه یا شهرستان

–     در صورت عدم حضور رییس اداره یا منطقه معاون پشتیبانی رییس هیأت ممیزه خواهد بود .

 

۱۲نحوه ارزیابی و تعیین امتیاز ردیف های ۱/الف ، ۲/الف ، ۴/الف ، ۱/ب ، ۲/ب ، ۳/ب ، ۲/ج ، ۳/ج، بند ۱۰ و سایر موارد (حسب ضرورت ) براساس دستورالعملی که توسط هیأت ممیزه مرکزی وزارت آموزش و پرورش تهیه خواهد شد محاسبه و منظور می گردد.

 

۱۳ – فرایند اجرایی

۱-۱۳ – مشمولین طرح که داوطلب استفاده از این دستورالعمل می باشند می بایست فرم ارزشیابی طرح مسیر ارتقای شغلی را از رییس واحد آموزشی خود دریافت و پس از تکمیل و تأیید کمیته منتخب سه نفره  مرکب از مدیر واحد آموزشی و دو نفر از معلمان به انتخاب شورای معلمان که در مدرسه تشکیل می شود به هیأت ممیزه اداره آموزش و پرورش استان/شهرستان/منطقه ارسال نمایند.

۲-۱۳ – پس از بررسی درخواست متقاضیان ، فرم ها و مدارک افراد برای احراز رتبه های ارشد، خبره و عالی و تصویب به هیأت ممیزه ذیربط ارسال خواهد شد .

۳-۱۳- برای احراز رتبه ارشد هیأت ممیزه شهرستان / منطقه ، رتبه خبره هیأت ممیزه استان و رتبه عالی هیأت ممیزه وزارتخانه(مرکزی) بررسی لازم را بعمل خواهد آورد.

۴-۱۳- هیأت ممیزه پس از بررسی و تصویب مراتب را جهت صدور ابلاغ و حکم کارگزینی به واحد امور اداری و ارزشیابی یا کارگزینی اعلام خواهد نمود تا نسبت به صدور احکام مربوط با رعایت سقف ۶۵% موضوع بند ۶ این دستورالعمل اقدام نمایند .

۵-۱۳ – پس از تصویب هیأت های ممیزه ، ابلاغ ارتقای مشمولین طرح به رتبه ارشد ، خبره و عالی توسط مقام های
ما فوق به شرح ذیل صادر خواهد شد .

–     ابلاغ ارتقای رتبه ارشد با امضاء رؤسا یا مدیران ادارات آموزش و پرورش

–     ابلاغ ارتقای رتبه خبره با امضاء رییس سازمان آموزش و پرورش استان یا مقام مجاز از طرف ایشان

–     ابلاغ ارتقای رتبه عالی با امضای وزیر آموزش و پرورش یا مقام مجاز از طرف ایشان

۱۴ – از تاریخ تصویب و ابلاغ این ضابطه انجام وظایف هیأت ممیزه طرح تبیین مسیرارتقاء شغلی مدیران ، مشاوران ، کارشناسان موضوع تصویبنامه شماره ۴۱۶۹/ت۲۵۷۰۳هـ مورخ ۲۳/۵/۱۳۸۱ هیأت وزیران نیز به عهده هیأت ممیزه استان مذکور در این رابطه واگذار می شود تا براساس بخشنامه شماره ۱۰۳۶۶۹/۱۸۰۲ مورخ ۹/۶/۱۳۸۱ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نسبت به انجام امور مربوط به طرح تبیین مسیر ارتقاء شغلی مدیران، کارشناسان و مشاوران در سطح استانها اقدام شود .

۱۵ – هیأت ممیزه وزارتخانه ناظر تصمیمات هیأت ممیزه استانی و هیأت ممیزه استانی ناظر تصمیمات هیأت ممیزه شهرستان و منطقه خواهند بود در صورتیکه تصمیمات هیأت ممیزه برخلاف مصوبات و دستورالعملهای صادره باشد، می تواند ارزیابی انجام شده برای بازنگری یا لغو به هیأت ممیزه ذیربط اعلام گردد ضمناً هریک از هیأت ممیزه به صورت مستمر می بایست به صورت نمونه ارزیابی های انجام شده را کنترل و نظارت نماید .

۱۶ – سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف است عملکرد هیأت های ممیزه مذکور را به طور کلی یا به صورت موردی بررسی و ارزیابی قرارداده و هیأت هایی را که دارای عملکرد خوب می باشند تشویق نموده و اختیارات هیأت هایی را که دارای مشکلاتی باشند محدود و یا لغو نماید .

۱۷ – به منظور حفظ و تداوم توانمندیهای مذکور در بند ۹ این طرح عناوین کسب شده دائمی نخواهد بود از این روی عملکرد مشمولین این طرح هر ساله مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت و چنانچه امتیاز لازم برای حفظ سطح قبلی خود را کسب ننمایند به رتبه پایین تر تنزل خواهند یافت همچنین افرادی که پرونده آنان جهت تطبیق با این طرح در هیأت ممیزه مربوطه طرح و امتیازات لازم را کسب نمی نمایند ، پرونده آنان حداقل یک سال بعد قابل طرح و بررسی مجدد می باشد .

۱۸- تاریخ اجرای مفاد این دستورالعمل در مورد هر یک از مشمولین مصوبه پس از تصویب هیأت ممیزه خواهد بود .

۱۹ – ضوابط اجرای این دستورالعمل و موارد مذکور بند ۱۲ و فرم های مربوط توسط هیأت ممیزه وزارت آموزش و پرورش تهیه و به واحدهای تابعه ابلاغ خواهد شد .

 

       
مدارک موردنیاز جهت ارتقاء رتبه(خبره-عالی)

 

 

در اجرای بخشنامه شماره۶۹/۷۱۰ تاریخ۲۸/۱۲/۹۱وزارت متبوع وبه منظور تسهیل و تسریع در تکمیل و ارسال مدارک مربوط به ارتقاء رتبه های شغلی خبره و عالی کارکنان شاغل ، نمونه برگهای شماره۱و۲و۳ (دانلود فرم مخصوص رتبه خبره و دانلود فرم مخصوص رتبه عالی) را دریافت نمایید .

شایسته است مدارک ارتقاء رتبه شغلی همکاران با رعایت ضوابط و مقررات مربوط و دستور العمل ذیل  تکمیل ومدارک مورد نیاز به منظور اخذ مجوز وزارت متبوع و تایید کمیته تخصصی نظام شغلی شورای توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهور به کارشناس امور اداری تحویل تا اقدام گردد.

صدور حکم ارتقا بعداز ارسال مدارک و دریافت مجوز مربوطه از وزارت متبوع و تاییدکمیته تخصصی نظام شغلی شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور امکان پذیراست.

همکارانی که از تاریخ ۱/۱/۸۸ در مناطق کمتر توسعه یافته خدمت نموده اند  می توانند به ازاء هر سال خدمت در مناطق کمترتوسعه یافته یک سال تعجیل در رتبه داشته باشند.

 

جدول شرایط احراز رتبه شغلی

رتبه شغلی مقدماتی پایه ارشد خبره عالی
تجربه لازم برای مشاغل کاردانی ۰ ۸ ۲۰
تجربه لازم برای مشاغل کارشناسی ۰ ۶ ۱۲ ۱۸ ۲۴
حداقل میانگین نمرات۶سال متوالی ۰ ۶۰ ۷۰ ۸۰ ۹۰
حداقل ساعت دوره آموزشی ۰ ۳۰۰ ۲۵۰ ۲۰۰ ۱۵۰

 

مدارک موردنیاز و مراحل تکمیل و ارسال فرم

توجه :ضمن تاکید بررعایت دقیق مراتب  یاد آوری می گردد که مدارک ارسالی  فاقد شرایط ذیل پذیرفته نخواهد شد

مدارک موردنیاز باید دو ماه قبل از تاریخ ارتقاء  رتبه افراد به امور اداری تحویل  گردد.

۱-     مستندات و تجربیات مدون:

درتهیه فایل  تجربیات مدون موارد ذیل را دقیقاٌ محلوظ قرار دهند.

 

۱-۱-          فایل ارسالی دارای فهرست ،شماره صفحه ومنابع باشد.

۱-۲-          صرفا در راستای مسائل مرتبط با رشته های شغلی فعلی همکار باشد.

۱-۳-          به ( چالشها  ،  مشکلات موانع   ،  محدودتیها  ،  فرصتها  وتهدیدها ) و ذکر راهکارها اشاره مستقیم گردد.

۱-۴-          درتایپ تجربیات مدون حداکثر از فونت نازنین با سایز۱۴استفاده گردد.

۱-۵-  تهیه فایل  تجربیات مدون برای مشمولین رتبه های خبره و عالی الزامی است.

۱-۵-           تجربیات مدون حداقل در ۳۵ سی و پنج صفحه A4   تهیه گردد وفرم شماره۳ پیوست با توجه به رتبه به عنوان صفحه نخست فایل استفاده گردد.

۱-۶-           تجربیات مدون بصورت تایپ شده ,اسکن و صرفا در قالب فایل  تصویری pdf  باشد.

۲- نحوه تکمیل فرم های شماره ۱و۲

۲-۱- از انجام هر گونه تغییر(جابجایی-کم-اضافه نمودن)در عناوین و فیلدهای فرم های ارسالی جداخودداری گردد.

۲ -۲- در قسمت سوابق تجربی قابل قبول برای همکارانی که در مناطق کمتر توسعه یافته موضوع فهرست تصویب نامه شماره۷۶۲۹۴/ت  ۳۶۰۹۵ه مورخ۱۰/۴/۸۸مشغول به کار بوده اند مجموع سابقه واقعی ومدت  تعجیل ثبت گردد(بطور مثال همکاری دارای سابقه قابل قبول ۲۲سال و۲سال نیز سابقه کار در مناطق کمتر توسعه یافته دارد سابقه تجربی قابل قبول وی ۲۴سال ثبت گردد)

۲-۳- دربند۲فرم شماره۱ :  صرفا در صورت تغییررشته شغلی و یا عنوان پست ردیف های جدید تکمیل و تایپ گردد.در صورت ثابت بودن رشته شغلی و پست در چند سال متوالی صرفا یک ردیف تکمیل گردد.

۲-۴- در بند۳فرم شماره۱:  میانگین امتیاز مکتسبه ۶دوره ارزشیابی کارمند منتهی به ارتقاء رتبه شغلی ثبت گردد در صورت نداشتن  ۶  دوره ارزشیابی میانگین   ۵  یا   ۴ دوره  ثبت گردد.

۲-۵-  در جدول بند۴ فرم شماره ۱  :   ثبت دوره های آموزشی مرتبط با رسته و رشته شغلی مدنظر می باشد

(برای رتبه عالی ۱۵۰ساعت وبرای رتبه خبره۲۰۰ساعت ثبت گردد)

 

 

 

 

 

 

RIAL 75,000 – خرید

نوشته شده توسط : بدیعیان سید حسن

دسته :


برچسب ها :