برای دانلود مقاله های ارتقا شغلی بهزیستی  اینجا کلیک نمایید

 

 

 

لطفاً به این نکات توجه فرمایید:

1- تمام محصولات سایت سوالدون به صورت فایل دانلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ این محصول، همان لحظه قادر به دریافت محصول خواهید بود. این فرایند کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام میپذیرد.

2- جهت پرداخت مبلغ این محصول شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ محصول را پرداخت نمایید.

3- شما میتوانید درخواست مقالات مورد نظر خود را از طریق تلگرام ما  با کلیک کردن در اینجا  مطرح و آن ها را دریافت نمایید (کلیه ی مقالات زیر موجود است)

 

 

 

 

  • برای دانلود مقاله ارتقا شغلی کارشناس توانبخشی نابینایان اینجا کلیک نمایید

تومان7,000افزودن به سبد خرید

  • تعداد صفحات 36- فرمت DOCX (قابل ویرایش)

قسمتی ازمقاله :

. خودم را در شرایط و موقعیتی مختلف بجای نابینایان قرار دادم تا حالت های درونی شان را حس کنم. این که در برابر آن چه که با آن بر می خورند چه حسی دارند. این که زمانی که می خواهند آموزش ببینید انتظار چه نوع رفتاری را دارند. این گونه بود که چشم های خود را با یک چشم بند می بستم این کار را گاهی اوقات در تنهایی و گاهی با یک نابینا انجام می دادم. به این صورت که زمانی که تنها بودم و می خواستم در زمینه جهت یابی چه روش بهتری آموزش دادن را بدانم، چشم های خود را می بستم و تمرین های مختلف را شروع می کردم. مسیرهای حرکت را پیدا می کردم و اشیائی را که مورد نظرم بود جستجو می کردم. این نتیجه هایی که از این آزمایش های خصوصی برای حائز اهمیت می باشد برای تقویت آموزش جهت یابی بود که من در آن لحظه به عنوان یک نابینا دوست دارم چگونه راهنمایی شوم. زمانی که در جامعه قرار بگیرد با من چگونه رفتار شود که از لحاظ شخصیتی تضعیف نشوم و دومین پیامدی که این روش خود آموزی دارد این بود که می فهمیدم زمانی که با نابینا می خواهم جهت یابی کار کنم یا برای پیدا کردن مسیرهای حرکت یا پیدا کردن اشیاء مورد نظر با آن ها صحبت کنم و چگونه راهنمایی کنم. یعنی به این نتیجه رسیدم که هم اکنون نابینا نیاز به چه اطلاعاتی از موقعیت قرار گرفته دارد. یا در تمرین های دیگر مانند نوشتن یا خواندن در این موقعیت تمرین و یا جدا کردن اشکال مکعبی، زمانی که خود را در چنین موقعیت تمرینی قرار می دادم به این شکل بود که چشم های خود را دوباره می بستم و شروع به نوشتن یا خواندن با انگشت می کردم و یا شکل ها را لمس می کردم و از یکدیگر جدا می کردم و بعد چشم های خود را باز می کردم و کار خود را بازبینی می کردم. این گونه تمرین به من یاد می داد که چگونه باید شروع کنم با کسانی که می خواهم با آنان کار کنم یا با انگشت خود نقاط کوچک برجسته را روی صفحه کاغذ را تشخیص دهند

 

 

 

  • برای دانلود مقاله تجربه های من به عنوان فیزیوتراپیست برای بیماران جسمی حرکتی اینجا کلیک نمایید

تومان18,000افزودن به سبد خرید

  • تعداد صفحات 14 – فرمت DOCX (قابل ویرایش)

قسمتی از مقاله:

روشی را که من جهت درمان مشکلات حرکتی بیماران با آسیب مغزی ترجیح می دهم, براساس مغز فرد سالم بنا شده است نه بر پایه سیستم مغزی بیمار

ایجاد حرکات ارادی به دو صورت باید در نظر گرفته شود:

1-به طور مجزا در هر مفصل (در صورت وجود حرکت) و بهبود آن

2- ایجاد تمریناتی جهت انجام حرکات گروهی در اندام های فوقانی,تحتانی و ستون فقرات.

-تصحیح وضعیت (پوسچر) با توجه به شرایط بیمار.

-تاکید بر نشستن روی صندلی یا نشستن کنار تخت براساس شرایط بیمار (تراپیست باید ارتفاع صندلی و تخت را با توجه به قد فرد درنظر گیرد. رعایت این مسئله خود یک فاکتور مهم جهت بهبود حرکت محسوب می شود)

-تراپیست باید نسبت به تمریناتی که آموزش می دهد آگاهی کامل از جهت چرایی انجام آن تمرین در ذهن خود داشته باشد و در این زمینه بیمار را نسبت به انجام آن تمرینات متقاعد سازد (براساس سطح هوشیاری و ادراکی بیمار).

 

 

 

 

  • برای دانلود مقاله درمان کمردرد با فیزیوتراپی اینجا کلیک نمایید

تومان18,000افزودن به سبد خرید

  • تعداد صفحات 33 – فرمت DOCX (قابل ویرایش)

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

نقش و جایگاه فیزیوتراپی در عصر حاضر

اهداف فیزیوتراپی در نظام سلامت

چطور مي شود يک ديسک بيرون زده را به وسيله فيزيوتراپي درمان کرد ؟

آب درماني و تاثير آن بر درمان دردهاي کمر

تاثیر عوامل رواني از قبيل استرس در ايجاد کمردرد 

تاثیر انقباض عضلانی بر ناحیه کمر

شایع ترین دلایل درد کمر 

روشهای درمانی درد ناحیه کمر بوسیله فیزیوتراپ

الكتروتراپی ونقش آن در فیزیوتراپی

حرکت درمانی و مكانوتراپی

  آب درمانی يا هيدروتراپی

فهرست منابع

 

 

  • برای دانلود مقاله جایگاه اشتغال زنان معلول ونقش مددکاران بهزیستی در توانبخشی به آنان اینجا کلیک نمایید

تومان18,000افزودن به سبد خرید

  • تعداد صفحات 49 – فرمت DOCX (قابل ویرایش)

قسمتی از مقاله: ما در اين تحقيق با متغيرهايي همچون متغير مستقل و متغير وابسته روبرو مي‌باشيم كه متغير مستقل در اين تحقيق معلوليت و ميزان آن است و متغير وابسته اشتغال بانوان است. البته مقصود بررسي اثر پذيري اشتغال بانوان از ميزان معلوليت آنان است. امروزه تبعيض مضاعفي كه بر زنان دچار معلوليت روا داشته مي شود، در مدل اجتماعي، موانع ناشي از كمبودهاي موجود در اجتماع است كه موجب بسياري از محدوديت‌هاي افراد داراي معلوليت مي‌شود و براساس همين نگرش،‌ موانع و كمبودها براي زنان معلول به مراتب بيشتر از مردان است.

محدوده تحقيق

تحقيق انجام شده درسطح شهر اصفهان بوده و در باب معلولين زن صورت گرفته است كه شامل كليه مراكز و ادارات دولتي و خصوصي مي‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارتقای شغلی کارشناس توانبخشی+ارتقاشغلی بهزیستی+مقاله ارتقاء شغلی+ مقاله ارتقاء شغلی بهزیستی+تجربیات من با معلولین جسمی وحرکتی+ تجربیات من با معلولین جسمی حرکتی+ تجربیات من دربهزیستی+مقاله معلولین جسمی حرکتی+ ارتقای شغلی معلولین جسمی حرکتی+تجربه های من دربهزیستی+مقاله ی ارتقا شغلی کارشناس توانبخشی+ مقاله ی ارتقا شغلی کارشناس توانبخشی نابینایان+دانلودمقاله توانبخشی+دانلودمقاله ارتقای شغلی+تجارب من دربهزیستی+ارتقاشغل دربهزیستی+مقاله درمورد بهزیستی+چگونه در بهزیستی ارتقای شغلی بگیریم+ چگونه در بهزیستی ارتقا شغلی بگیریم+ چگونه در بهزیستی ارتقاء شغلی بگیریم+ چگونه در بهزیستی ارتقای شغل بگیریم+ چگونه در بهزیستی ارتقا شغلی بگیریم+ چگونه در بهزیستی ارتقاء شغلی بگیریم+تجارب من در بهزیستی+مقاله کارشناس امورتوانبخشی وفیزیوتراپی+مقالات توانبخشی+مقاله های توانبخشی+مقالات توانبخشی بهزیستی+ مقالات توانبخشی

کارشناس توانبخشی فیزیکی+کاردان توانبخشی+تجربه کاری فیزیوتراپی+تجربه های کاری فیزیوتراپی+مقاله های فیزیوتراپی+فیزیوتراپ +مقاله 100 صفحه ای+

مقاله ارتقا شغلی کارشناس امورتوانبخشی وفیزیوتراپی+مقالات ارتقا توانبخشی+مقاله های ارتقا شغلی توانبخشی بهزیستی + مقاله کارشناس امورتوانبخشی وفیزیوتراپی بهزیستی+مقالات توانبخشی بهزیستی +مقاله های توانبخشی بهزیستی +

کارشناس توانبخشی فیزیکی بهزیستی+کاردان توانبخشی بهزیستی+تجربه کاری فیزیوتراپی بهزیستی+تجربه های کاری فیزیوتراپی بهزیستی+مقاله های فیزیوتراپی بهزیستی+فیزیوتراپ بهزیستی +

مقاله کارشناس توانبخشی فیزیکی بهزیستی+مقاله کاردان توانبخشی بهزیستی+مقاله تجربه کاری فیزیوتراپی بهزیستی+مقاله تجربه های کاری فیزیوتراپی بهزیستی+مقاله های فیزیوتراپی بهزیستی+مقاله فیزیوتراپ بهزیستی + مقالات کارشناس توانبخشی فیزیکی بهزیستی+مقالات کاردان توانبخشی بهزیستی+مقالات تجربه کاری فیزیوتراپی بهزیستی+مقالات تجربه های کاری فیزیوتراپی بهزیستی+مقالات فیزیوتراپی بهزیستی+مقالات فیزیوتراپ بهزیستی+تجربیات من به عنوان فیزیوتراپیست بوسیله علم کنترل حرکت+حل مشکلات معلولین جسمی و حرکتی+متصدی امورتربیتی+مقاله متصدی امورتربیتی+ مقاله ارتقای شغلی متصدی امورتربیتی+ مقاله ی ارتقای شغلی متصدی امورتربیتی+ مقاله های ارتقای شغلی متصدی امورتربیتی+ مقالات ارتقای شغلی متصدی امورتربیتی+ مقاله ارتقای شغلی متصدی امورتربیتی بهزیستی+

مقاله ،تحقیق و تجربیات مدون همکاران بهزیستی+

ارتقاء رتبه شغلی+مقاله ارتقاء رتبه شغلی+ مقاله های ارتقاء رتبه شغلی+مقالات ارتقاء رتبه شغلی+جدیدترین مقالات ارتقای شغلی بهزیستی+ ارتقاء رتبه شغلی بهزیستی +مقاله ارتقاء رتبه شغلی بهزیستی + مقاله های ارتقاء رتبه شغلی بهزیستی +مقالات ارتقاء رتبه شغلی بهزیستی+معلولین جسمی حرکتی

 

 

کارکنان مراکز توانبخشی روزانه دولتی بهزیستی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ارتقای شغلی در بهزیستی+فیزیوتراپی دیسک کمر +کارشناس فیزیوتراپی+ارتقاشغلی به کارشناس فیزیوتراپی

بسمه تعالي

 

 

دستورالعمل اجرايي انتصاب و ارتقاء شغلي كارمندان دولت

(موضوع فصل هشتم قانون مديريت خدمات كشوري)

 

 شوراي عالي اداري در جلسه                      مورخ          بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور، در اجراي ماده 57 قانون مديريت خدمات كشوري و به منظور نظامندكردن ارتقاء شغلي كارمندان و ايجاد ثبات و ماندگاري موثر مديران در پست هاي مديريت حرفه اي، دستورالعمل اجرايي انتصاب و ارتقاء شغلي كارمندان و شرايط تخصصي و عمومي پست هاي مديريت حرفه اي را به شرح ذيل تصويب نمود:

ماده 1: تعاريف و اختصارات

قانون: قانون مديريت خدمات كشوري

دستگاه هاي اجرايي: دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده 5 با رعايت مستثنيات ماده 117 قانون

معاونت توسعه مديريت: معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور

رشته شغلي: گروهي از مشاغل همگون و همسنخ هستند كه ماهيت ،مأموريت و وظايف اصلي آنها مشابه بوده و سطوح پيچيدگي وارزش آنها متفاوت است و براساس تكليف ماده 70 قانون و تبصره هاي آن توسط معاونت توسعه يا دستگاه هاي اجرايي تعريف و به تصويب شوراي توسعه مديريت مي رسد. 

سطح شغلي: طبقه اي از سلسله طبقات مشخص شده براي هريك از مشاغل دستگاه هاي اجرايي براساس جدول حق شغل است كه كارمندان مي توانند در طول خدمت با كسب شرايط لازم در آن طبقه قرار گيرند. حداكثر اين طبقات در مشاغل كارشناسي و بالاتر پنج طبقه و در مشاغل پايين تر از كارشناسي سه طبقه تعريف مي گردد. 

مسير شغلي: سلسله رتبه هايي كه در مشاغل دستگاه هاي اجرايي مشخص شده و كارمندان مي‌توانند در طول خدمت خود، با كسب شرايط لازم، به آنها ارتقاء يابند. اين رتبه ها براي مشاغل كارشناسي و بالاتر در پنج رتبه (مقدماتي، پايه، ارشد، خبره و عالي) و درمشاغل پايين تر ازكارشناسي در سه رتبه (مقدماتي، پايه ، ارشد) تعريف مي شود.

مديران حرفه اي: تمامي عناوين پست هاي مديريتي و سرپرستي دستگاه هاي اجرايي ، به‌استثناء مديران مشمول ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري و همتراز آن 

ماده 2- هريك از مشاغل موجود در طرح طبقه بندي و ارزشيابي مشاغل كارمندان دولت در پنج سطح طبقه بندي مي گردد. كارمندان در بدو استخدام در سطح يك شغل مورد نظر قرار گرفته و ارتقاء آنان به سطح بالاتر با كسب شرايط زير صورت مي پذيرد:

 1

 2

 

الف- دارندگان مدرك تحصيلي فوق ديپلم و پايين تر 10 سال تجربه مربوط و دارندگان مدرك تحصيلي ليسانس 6 سال تجربه مربوط درسطح فعلي (سنوات دولتي غيرمربوط براي ارتقاء به هر رتبه به ميزان (    ) قابل محاسبه خواهد بود.

ب- كسب حدنصاب امتياز ارزيابي عملكرد سالانه طبق ضوابط نظام ارزيابي عملكرد كارمندان دولت در طي سالهاي توقف در سطح فعلي

ج- طي حداقل 200 ساعت آموزش طبق ضوابط نظام آموزش كارمندان دولت در طي سالهاي توقف در سطح فعلي

ماده 3- هريك از سطوح مشاغل موضوع ماده 2 اين دستورالعمل به يكي از طبقات جدول حق شغل اختصاص مي يابد. بدين گونه كه پس از تعيين و پيشنهاد جايگاه سطح يك شغل مورد نظر در جدول حق شغل توسط معاونت توسعه مديريت و تصويب شوراي توسعه مديريت هريك از سطوح بعدي شغل مزبور، به ترتيب به طبقات بعدي جدول حق شغل تخصيص مي يابد.

ماده 4- نحوه محاسبه طبقه شغلي كارمنداني كه بر اساس دستورالعمل موضوع بخشنامه شماره 1/14593/200 مورخ 21/2/1388 معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني در يكي از طبقات جدول حق شغل قرار گرفته اند به شرح زير خواهد بود:

اگر طبقه شغلي كارمند با اولين طبقه تعيين شده براي شغل يكي باشد براساس امتيازهاي مكتسبه و رتبه تعيين شده براي آنها به طبقه اي كه امتياز آن را حسب تجربه، ارزشيابي، و آموزش مصرح در ماده 2 كسب نمايد ارتقاء مي يابد.

اگر طبقه شغلي كارمند پايين تر از اولين طبقه تعيين شده براي شغل باشد به اولين طبقه تعيين شده براي شغل تخصيص و حركت را براساس تجربه امتياز ارزشيابي و آموزش تا طبقه استحقاقي ادامه مي دهد.

اگر طبقه شغلي فعلي كارمند از اولين طبقه شغل بالاتر باشد، حركت وي با توجه به تجربه و امتياز ارزشيابي و آموزش مصرح در ماده 2 تا حداكثر طبقه شغلي قابل ارتقاء است.

اگر طبقه شغلي فعلي كارمند از آخرين طبقه شغلي بالاتر و يا با آخرين طبقه شغل يكي باشد، تا پايان خدمت در همان طبقه شغلي متوقف و ارتقاء طبقه براي وي منظور نخواهد شد و صرفاً حركت در مسير شغلي براي ارتقاء در رتبه ها را در صورت كسب شرايط ادامه خواهد داد. 

ماده 6- دستگاههاي اجرايي موظفند به منظور ايجاد نظام ارتقاء و انتصاب مناسب، پست‌هاي سازماني و مشاغل مرتبط با هر شغل براساس روندنما و دستورالعمل باز طراحي مشاغل اختصاصي تعيين و براي هريك از مشاغل شناسنامه شغلي تدوين نمايند. به گونه اي كه سلسله مراتب ارتقاء در مشاغل در آن مشخص باشد. معاونت توسعه مديريت نيز موظف است علاوه بر تدوين فرمت شناسنامه، شناسنامه شغلي مشاغل عمومي را تدوين و به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ نمايد.

ماده 7- افرادي كه در طول خدمت پس از سال 1387 موفق به اخذ مدرك تحصيلي جديد مي گردند از تاريخ اخذ مدرك يك طبقه شغلي ارتقاء مي يابند. ارتقاء طبقات بعدي آنها با رعايت شرايط مندرج در ماده 2 خواهد بود.

ماده 8- كارمنداني كه پس از تاريخ 1/1/1388 و در چارچوب قانوني نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت مشمول دريافت گروه استحقاقي مي باشند با كسر تجربه مربوط از تاريخ اخذ آخرين گروه استحقاقي با مدرك تحصيلي ليسانس و بالاتر تا پايان سال 1383 (چهارسال) و با مدرك تحصيلي فوق ديپلم و پايين تر تا پايان سال 1394 (پنج سال براي يك بار به يك طبقه بالاتر ارتقاء مي يابند. ارتقاء به طبقات بعدي با رعايت شرايط مندرج در ماده 2 خواهد بود .

تبصره: پس از اجراي تكليف ماده 70 قانون مديريت خدمات كشوري ارتقاء طبقه موضوع مواد 7 و 8 منوط به آن است كه مستخدم مشمول بند 4 ماده 4 اين دستورالعمل نباشد.  

 ماده 9- تمامي مديران حرفه اي مشمول اين دستورالعمل در سه سطح، ذيل طبقه بندي مي شوند:

سطح يك (مديران ارشد): شامل مديران عامل شركت ها ، رؤساي سازمانها و مؤسسات دولتي وهمترازان

سطح دو (مديران مياني): شامل مديران كل و معاونين آنان و همترازان

سطح سه (مديران پايه): شامل رؤساي ادارات، سرپرستان ، رؤساي گروه‌ها، معاونين آنها و همترازان

ماده 10- دستگاه‌هاي اجرايي موظفند در انتخاب وانتصاب مديران حرفه اي، ضمن رعايت سطوح و مسير شغلي مندرج در شناسنامه شغلي، تمامي شرايط عمومي انتصاب مديران حرفه‌اي مندرج در جدول زير را بررسي و در صورت احراز شرايط و وجود پست بلاتصدي، نسبت به انتصاب كارمند، اقدام نمايند. شرايط عمومي انتصاب در پست مديريت حرفه اي در سه سطح پايه، مياني و ارشد به شرح جدول زير تعيين مي گردد.

 

جدول شرايط عمومي انتصاب به پست مديريت حرفه‌اي

سطوح مديريت حرفه اي مدرك تحصيلي نوع استخدام تجربه  خدمت دولتي تجربه در پست مديريتي  سطح قبلي سطح مديريت پيش نياز آزمون عمومي شايستگي مديريت حرفه اي ارزيابي عملكرد
مديريت پايه – حداقل ليسانس مرتبط با شغل

‌يا حداقل ليسانس ‌مديريت (تمامي گرايشها)

رسمي يا پيماني حداقل

6 سال

____ ____ حداقل 60 درصد امتياز كل كسب ميانگين 85 درصد ارزيابي عملكرد در سه سال قبل
مديريت مياني – حداقل‌فوق‌ليسانس مرتبط با شغل يا حداقل ‌فوق‌ليسانس ‌مديريت (تمامي گرايشها) رسمي يا پيماني حداقل

 9 سال

حداقل
4 سال
سطح پايه  

____

كسب ميانگين 85 درصد ارزيابي عملكرد در سه سال ماقبل
مديريت ارشد  – حداقل فوق ليسانس مرتبط با شغل ياحداقل‌ فوق‌ليسانس‌ مديريت (تمامي گرايشها) رسمي يا پيماني حداقل

13 سال

حداقل
4 سال
سطح مياني  

____

كسب ميانگين 85 درصد ارزيابي عملكرد در سه سال قبل

 

تجربه شغلی من در کار با نابینایان+تجربه های شغلی من در کار با نابینایان+تجارب شغلی من در کار با نابینایان+تجربه های شغلی من در کار با نابینایان+تجربه شغل من در کار با نابینایان+تجربه های شغلی کار با نابینایان+تجربه شغلی کار با نابینایان+تجربیات شغلی کار با نابینایان+تجربیات شغلیم کار با نابینایان+نابینایان بهزیستی+ارتقا شغلی بهزیستی نابینایان+ارتقا شغلی بهزیستی+ نابینایان+ارتقای شغلی بهزیستی نابینایان+ارتقاء شغلی بهزیستی نابینایان+ارتقا شغلی در بهزیستی +ارتقای شغلی بهزیستی نابینایان+کارشناس توانبخشی+تجربه های شغلی+کارشناس توانبخشی بهزیستی+ارتقا شغل در بهزیستی+مقاله ارتقای شغلی+مقاله ارتقاءشغل در بهزیستی+مقاله ی توانبخشی+مقاله کارشناس توانبخشی+مقاله کارشناس توانبخشی بهزیستی+دانلودمقاله کارشناس توانبخشی بهزیستی+مقاله های توانبخشی+جدیدترین مقالات توانبخشی+روش کار با نابینایان در بهزیستی+چگونه با نابینایان برخورد کنیم+دانلودمقالات کارشناس توانبخشی بهزیستی+آموزش تجربی حواس در نابینایان+آموزش دقت ودرک بیان+

تبصره 1: افرادي كه قبل از اين دستورالعمل در پستهاي مديريت حرفه اي يكي از سطوح فوق قرار گرفته اند از شرايط عمومي جدول فوق در همان سطح مستثني خواهند بود.

تبصره 2: داشتن گواهينامه عمومي شايستگي مديريت حرفه‌اي براي مديراني كه قبل از تصويب اين دستورالعمل در پست هاي مديريت حرفه‌اي منصوب شده اند ضرورتي ندارد.

تبصره 3: دستگاه هاي اجرايي مي توانند علاوه بر شرايط عمومي انتصاب در پست هاي مديريت حرفه اي، شرايط تخصصي مديريت حرفه‌اي را متناسب با ماهيت، مأموريت و ويژگيهاي اختصاصي دستگاه، طراحي و پس از تصويب در شوراي توسعه مديريت، درانتصاب مديران مورد عمل قرار دهند.

تبصره4: دستگاههاي اجرايي مي‌توانند در صورت عدم امكان انتخاب مديران حرفه‌اي از طريق ذكر شده، نسبت به برگزاري آزمون تخصصي اقدام نموده و فرد مورد نظر را انتخاب نمايند.چارچوب ونحوه برگزاري آزمون تخصصي، توسط معاونت توسعه مديريت تهيه و ابلاغ خواهد شد.

تبصره5: در صورت حذف پست سازماني فعلي كارمند در اثر تغيير تشكيلاتي، براي انتصاب وي به پست بالاتر، رعايت شرايط، تجربه در پست فعلي و سطح مديريت پيش نياز الزامي نيست.

ماده 11-  به منظور تعيين ميزان شايستگي عمومي مديران حرفه اي، معاونت توسعه مديريت موظف است حداكثر ظرف مدت سه ماه ضوابط و چارچوب مربوط به آزمون عمومي شايستگي مديريت حرفه اي را تدوين و ابلاغ نمايد.

ماده 12-  دستگاه هاي اجرايي موظفند جهت انتصاب در يك پست مديريت حرفه‌اي، در صورت وجود افراد واجد شرايط 3 نفر از داوطلبان پست مديريت حرفه‌اي مزبور را كه در بانك اطلاعات مديران ثبت نام شده‌اند تعيين نموده و جهت انتخاب نهايي به مدير منصوب كننده ،معرفي نمايند.چارچوب ،نحوه تشكيل و بهره‌برداري از بانك اطلاعات مديران، توسط معاونت توسعه مديريت تهيه وبه دستگاهها ابلاغ خواهد شد.

تبصره : دستگاههاي اجرايي مي‌توانند حسب نظر بالاترين مقام خود، حداكثر تا 15% ازپست‌هاي مديريت حرفه‌اي را با رعايت مفاد ماده 8 اين دستورالعمل (به استثناء رعايت سطح مديريت پيش نياز و سلسله مراتب مديريتي) ، خارج از دستگاه اجرايي انتخاب و منصوب نمايند.

ماده 13- دستگاه هاي اجرايي موظفند مديران حرفه اي را پس از انتخاب به مدت چهار سال در پست مديريتي منصوب نمايند.

ماده 14- دستگاه هاي اجرايي مي توانند دوره خدمت مديران حرفه اي را بعد از چهار سال، در صورت كسب شرايط ذيل توسط مدير،تمديد نمايند:

كسب حداقل ميانگين 80 درصد ارزيابي عملكرد سالانه در طول تصدي پست مديريت فعلي

طي دوره هاي آموزشي تعيين شده براي پست فعلي

پيشنهاد مدير بلافصل و تأييد مقام مافوق وي

 کارشناسان توانبخشی در ارائه خدمات به افراد معلول … کارشناسان توانبخشی از دیدگاه مدرسان و دانشجویان و ارائه راهکارهای ارتقای آن

عنوان شغل : کارشناس توانبخشی فیزیکی تعریف: اين شغل در برگيرنده پست هايي است كه متصديان آن ها، تحت نظارت كلي،فعاليت هاي توانبخشي و فيزيوتراپي شامل تنظيم ستون فقرات و ساير مفاصل بدن جهت اصالح ناهنجاري هاي غير طبيعي، معاينه بيمار براي تشخيص ماهيت و ميزان اختالل، به كارگيري اقدامات تكميلي مانند ورزش، استراحت، آب درماني، نور درماني، گرما درماني يا ارائه خدمات گفتار درماني نظير سنجش و درمان بيماران مبتال به اختالالت گفتاري، زبان، صوت، و ايجاد امكان صحبت روان، انجام كار درماني شامل تهيه وسايل كمكي و آموزش كاربرد آن براي معلولين جسمي و كمک به استقالل بيماران در انجام كار هاي روزمره در جامعه يا سرپرستي، طرح ريزي و هماهنگي امور مرتبط با توانبخشي را بر عهده دارند. نمونه وظایف و مسئولیتها : – تعيين و انجام برنامه درماني الزم هماهنگ با روحيه و وضع جسماني بيمار و استفاده از فعاليتهاي درماني و دستگاههاي فيزيوتراپي و توانبخشي براساس نوع بيماري. – استفاده از منابع علمي به روز در زمينه توانبخشي بيماران . – پذيرش، تست و ارزيابي و درمان بيماريان با استفاده از آخرين يافته هاي علمي در رشته فيزيوتراپي. – مشاركت در آموزش دانشجويان و ارزشيابي كيفيت آموزش رشته توانبخشي. – نظارت بر نحوه انجام امور توانبخشي در مراكز درماني بخش دولتي و خصوصي. – انجام فيزيوتراپي براي بيماريان نظير ماساژ دادن، گرمادرماني)دياترمي( و ساير درمانهاي موردنظر براي بيماران بستري. – تعيين درمان و هدف درمان براساس تشخيص و نوع بيماري يا معلوليت و تعيين ساعات و جلسات درماني. – تشخيص عارضه و طرح ريزي وسايل كمكي و ساخت آنها )اسپلينت( با درنظر گرفتن نوع معلوليت )تحت نظر و با تجويز پزشک معالج(. – آموزش به بيماران و خانواده آنها درخصوص نحوه استفاده و بكارگيري صحيح از وسايل ارتز و پروتز. – تالش براي جلوگيري از پيشرفت معلوليت از طريق تعيين برنامه هاي درماني متناسب برحسب نوع معلوليت. – انجام اقدامات الزم آموزشي و درماني جهت خودكفا نمودن معلولين. – ارزشيابي حرفه اي وضعيت معلولين ذهني و جسمي و تعيين حرف متناسب براي ايشان در حد امكان. – همكاري در برنامه هاي غربالگري افراد در معرض خطر ابتال به اختالالت گفتاري و انتخاب و بكارگيري تكنيكهاي درماني مناسب براي درمان آنها. – مشاركت در آموزش عملي دانشجويان كارشناسي در بيمارستانها و بخشهاي درماني تابعه )كارآموزي و كارورزي( – شركت فعال در دوره هاي كارآموزي، مهارتي و آموزشي در جهت ارتقاء معلومات و توانمنديهاي شغلي و بكارگيري نتايج آن در انجام وظايف محوله. – مشاركت در تحقيقات كاربردي در عرصه نظام سالمت در شغل مربوطه. شرایط احراز: 1 –تحصیالت و معلومات مدرك تحصيلي كارشناسي، كارشناسي ارشد يا دكترا در يكي از رشته هاي فيزيوتراپي، فيزيوتراپي ورزشي، مشاوره توانبخشي كاردرماني )جسماني و رواني(، گفتار درماني، مديريت توانبخشي. مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد يا دكترا در رشته ارگونومي، فيزيولوژي ورزشي مشروط به دارا بودن مدرك تحصيلي كارشناسي فيزيوتراپي يا كار درماني. 2 –مهارت : مهارت برقراري ارتباط با بيمار، مهارت انتخاب و به كارگيري راهبردهاي آموزشي مناسب خودياري، شناختي، كالمي، حركتي به بيماران ، مهارت برقراري ارتباط درماني مناسب بر اساس اصول علمي، مهارت شناخت مشكالت ناشي از اختالالت روان شناختي-جسماني-اجتماعي، مهارت استفاده از عوامل فيزيكي و مكانيكي در جهت كمک به درمان و بهبود يا بازگرداندن كاركرد اعضاي بدن، مهارت انجام تحقيق و پژوهش، مهارت برنامه ريزي و اجراي روشهاي گفتار درماني براي بهبود اختالالت گفتار و زبان و پيشگيري از آنها، مهارت شناسايي و تميز اختالالت گفتار و زبان، مهارت آموزش به بيمار و خانواده. 3-دوره هاي آموزشی: كاربرد صحيح تجهيزات توانبخشي ونگهداري آن، ايمني تجهيزات توانبخشي، جابه جايي و نقل و انتقال صحيح بيماران+

ارتقای شغلی کارشناس توانبخشی+ارتقاشغلی بهزیستی+مقاله ارتقاء شغلی+ مقاله ارتقاء شغلی بهزیستی+تجربیات من با معلولین جسمی وحرکتی+ تجربیات من با معلولین جسمی حرکتی+ تجربیات من دربهزیستی+مقاله معلولین جسمی حرکتی+ ارتقای شغلی معلولین جسمی حرکتی+تجربه ه%

سایر مطالب مرتبط با مقالات ارتقا شغلی بهزیستی

تاریخ : دی 26, 1395 ساعت : 09:09